FAQ


  • Pokud chci změnit doklad již odeslaný do EET musím tržbu znovu evidovat?
    V momentě, kdy je doklad odeslán do EET a potřebujete změnit některou jeho součást existují v podstatě dvě varianty, které mohou nastat. Pokud budete měnit číslo faktury, DIČ dodavatele služby (Vás), měnu dokladu, nebo jakkoliv měnit částku (tzn. upravovat částky v dokladu, nebo přidávat nové položky do dokladu) dojde po přeuložení dokladu ke stornu původního dokladu v EET a odeslání nové informace o tržbě podle aktualizovaného obsahu dokladu. Pokud budete měnit jiné položky ve faktuře, nedojde k žádnému stornu a opětovnému odeslání dokladu.

  • Kam mám vyplnit ID provozovny (číslo provozovny) a kde ho najdu?
    ID provozovny získáte na serveru Finanční správy. Po získání ho stačí vyplnit v Previu v Pokladna -> Doklady, kliknutím na ikonu ozubeného kolečka v záložce EET. Více informací najdete ve vidomanuálu, který jsme pro Vás připravili.

  • Previo mi hlásí chybně vyplněné DIČ, ale já nejsem plátce DPH a žádné DIČ nemám, co mám dělat?
    Pro evidenci EET je DIČ povinná položka z tohoto důvodu Finanční správa přiděluje automaticky všem subjektům DIČ. Svoje DIČ naleznete ihned po přihlášení na Vstupní stránce služeb elektronické evidence tržeb. Toto DIČ následně vyplňte v Previu v Nastavení -> Hotel -> Kontakty.

  • Co je ID virtuální provozovny?
    ID virtuální provozovny slouží pro hlášení tržeb uskutečněných na Vašich webových stránkách. V Previu ho vyplňujete pouze v případě, kdy od nás máte rezervační formulář Reservation+ a zároveň aktivní on-line platební bránu. Tzn. klient může objednat, ihned uhradit kartou. V takovém případě je mu automaticky odeslán doklad za přijatou zálohu. V tomto dokladu se poté uvádí toto ID virtuální provozovny.

  • Jak se evidují tržby v cizí měně?
    Doklad, který je uložen v cizí měně se automaticky převede kurzem, který máte natavený v Previu do CZK a eviduje se v českých korunách.

  • Jak provedu storno dokladu a je nějaké časové omezení dokdy mohu doklad stornovat?
    Storno dokladu provedete buďto smazáním příslušného dokladu a nebo editací dokladu a v dolní části máte tlačítko na storno EET tržby. Není stanoven žádný časový limit, dokdy je nutné doklad v EET stornovat.

  • Mohu recepčním zakázat neodeslat EET tržbu?
    Ano v Nastavení -> Uživatelé kliknete na detail daného uživatele a v záložce „Uživatelská práva“ jí odeberete právo na editaci a mazání „EET“.

  • Co když se nepodaří doklad odeslat do Finanční správy?
    Pokud se nepodaří spojit se se servery Finanční správy do 5 sekund od stisku tlačítka Uložit, doklad se normálně uloží a EET bude ve stavu „odesílá se“, klientovi můžete vytisknout doklad, na kterém bude namísto FIK uveden podpisový kód poplatníka (PKP). Ihned jak se spojení se servery FS obnoví Previo za Vás doklad automaticky odešle. Previo se pokouší odeslat doklad po dobu 48 hodin. Po 24 hodinách Vám navíc pošle upozorňující e-mail.

  • Jaké doklady jsou v Previu evidovány?
    V Previu jsou evidovány všechny doklady, které mají uveden způsob platby jiný než Bankovní převod s vyjímkou zálohového listu, který není daňovým dokladem. Na všech dokladech, které by měly být evidovány se Vám ukáže ve spodní části detailu dokladu zatžítko „EET“.

  • Co když mi úplně vypadne internet a klient bude chtít doklad?
    Pokud Vám úplně vypadne internet, nebude fungovat ani Previo, jelikož běží v cloudu (na internetu). V tu chvíli musíte klientovi vystavit papírový paragon a doklad nahlásit bezprostředně poté co Vám internet opět naběhne. Doporučujeme pro tyto případy pořízení USB modemu s mobilním internetem jako zálohu k Vašemu běžnému internetovému připojení.